Het boek van Erwin Blom – De kracht van sociale netwerken – is het eerste “echte” boek wat ik gelezen heb op het gebied van social media. Aangezien ik een totale noob was op het gebied van social media en sociale netwerken – ik gebruik ze wel – maar de echte mogelijkheden en het professioneel gebruik ervan was voor mij totaal onbekend. Met name sociale netwerken zag ik als iets omslachtigs waar veel tijd in zou zitten in het gebruik ervan (ik had een hekel aan msn bijvoorbeeld) maar als je studeert op een Multi-mediale Communicatie opleiding is het gewoon onmogelijk om er aan te ontsnappen.
Maar verder over het boek, doordat Erwin veelvuldig gebruik maakt van bestaande voorbeelden en daar stapsgewijs zijn eigen bevindingen aan toevoegd vond ik het erg prettig lezen. Veel bevindingen die er in staan wist ik al doordat ik de laatste tijd veel blogs ben gaan lezen van twitteraars die ik volg. Toch heeft dit boek mij tot nu enorm geholpen bij het langzaam opzetten van een communicatie plan voor het starten / onderhouden van een community. Toch zal ik meer waarde hechten aan blogs die ik volg aangezien deze meer up-to-date zijn in de ontwikkelingen op het gebied van social media.
Conclusie: Erg leerzaam boek waarbij ik de aandacht leg op de vele voorbeelden die erin voorkomen. Makkelijk leesbaar voor een leek met een eigen visie van de schrijver zelf! Kortom zeker de moeite waard.
Dit boek is gratis te lezen in PDF vorm, je kunt het hier downloaden!
Momenteel lees ik het boek The Whuffie Factor van Tara Hunt..uiteraard zal ik hier mijn mening over geven. Heb je literatuur suggesties voor mij op het gebied van social media dan hoor ik het graag!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten